• تهران، خاوران
  • رضا طايفه: 09128457965 - مصطفي فرزانه: 09127818954

کلاسیک 90

کلاسیک 90

مشخصات:

مدل سال 90

صندلی 44 تایی

درباره اتوبوس کلاسیک

با خارج شدن ۱۲ لیتری‌های ولوو، اسکانیا کلاسیک با یکی از پر‌فروش‌ترین اتوبوس‌های ایران یعنی ولوو B۹R مبارزه می‌کرد که هر چند قوی‌تر‌ بودنش برای آن برگ برنده‌ای محسوب می‌شد، اما عملکرد خوب گیربکس ولوو نیز تا حدود زیادی این برتری را کمرنگ می‌کرد. آتش‌سوزی‌های سلسله‌ای کلاسیک که خط تولیدی آن را برای مدت زیادی خاموش کرد، باعث شد تا شرکت عقاب‌ افشان اقدام به بروز‌رسانی سریع‌تر سبد محصولاتش کند و در این راستا، با افزایش تولید مارال و سپس معرفی درسا، کم‌کم کلاسیک را از میدان به عقب براند. ظرفیت سرنشینان در اتوبوس اسکانیا کلاسیک در کلاس جفت صندلی ۱+۲+۴۵ و تک صندلی با تعداد ۱+۲+۳۲ می باشد.

اتوبوس های اسکانیا کلاسیک، به همراه رقیب مستقیم خود یعنی ولووB۱۲TX ، آغازگر روندی جدید در سیستم حمل و نقل کشورمان بودند. این اتوبوس ها، به تجهیزات ایمنی بیشتری مجهز بودند، ظاهر بهتری داشتند، و از همه مهم تر گیربکس اتوماتیک الکتریکی داشتند که رانندگی و کنترل وسیله نقلیه را برای راننده بسیار آسان می نمود .این مدل که دو نسل قبل اسکانیا ۴۲۱۲ محسوب می شود، در ایران با نام اسکانیا کلاسیک مونتاژ شده و به بازار عرضه گردید. اسکانیا کلاسیک به واسطه بهره مندی از موتور قدرتمند شش سیلندر ۴۲۰ اسب بخاری، توانست به سرعت در بین رانندگان محبوب شود و البته همچنان هم محبوب است. لازم است بدانید حداکثر گشتاور این پیشرانه شش سیلندر ۱۲ لیتری، معادل ٢٠٠٠ نیوتن متر است که در دور پایین ١١٠٠ تا ١٣٠٠ بدست می آید. گیربکس اسکانیا کلاسیک GR ۸۷۵ R Scania نام دارد که هشت دنده جلو ارائه می دهد و قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را نیز دارد. این گیربکس اتوماتیک مجهز به سیستم هشدار هوشمندی است که در مواقع وارد شدن بار بیش از حد بر کلاچ، از بروز فاجعه در مجموعه انتقال قدرت جلوگیری می کند. همچنین این اتوبوس مجهز به کروز کنترل بود که در آن زمان یک آپشن تازه و نوآورانه برای رانندگان محسوب می شد. از نظر رانندگان، عمده ترین نقطه ضعف اتوبوس های اسکانیا، به سیستم تعلیق پنوماتیک آنها مربوط می شود که در مواقع بحرانی، بیش از حد بازی کرده و موجب واژگونی اتوبوس می شوند. سیستم تعلیق اسکانیا کلاسیک به صورت دو عدد بالشتک هوای فشرده (خمره ای باد) و دو عدد کمک فنر در هر دو محور جلو و عقب است. در سوی دیگر، مزیت عمده اتوبوس های اسکانیا نسبت به سایر رقبا، استهلاک کم و هزینه های نگهداری پایین تر است.

ارسال دیدگاه

بدنه اتوبوس
مسافت پیموده 1600
سال 1390
رنگ داخلی قرمز