ساخت نسل مان Coach از سال ۱۹۹۶ بر روی خط تولید کارخانه مان قرار گرفته و هدف اصلی ساخت آن، جایگزینی با اتوبوسی برای سری MAN Lions Star بوده است. این نسل در طول سال‌های تولید در نسل‌های مختلف تولید شده و بازار هدف خود را در کشورهایی مثل ترکیه و خود آلمان یا استرالیا به خوبی حفظ کرده است. نسل دوم سری اتوبوس‌های مان کوچ از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۷ در مدل‌های R۰۷، R۰۹، RHC ۴۱۴، ۴۶۴، ۴۴۴ تولید شده و در این سال‌ها دچار تغییرات و اصلاحات بسیاری قرار گرفته است.این خودرو در ایران فقط بصورت VIP با تعداد سرنشین ۱+۱+۲۶ صندلی عرضه شده است.

اتوبوس مان لاین کوچ امپراطور یا Lion’s Coach R۰۷ ۴۴۰ که در ایران به مان نیوفیس (New Face) معروف شده از مدرن‌ترین اتوبوس‌هایی است که در ایران به تولید رسیده است. این اتوبوس در سال ۱۳۹۸ توسط کارخانه یاوران خودرو شرق فقط به تعداد ۴۰ عدد در پنج رنگ تولید شده و پس از آن کارخانه سازنده به دلیل مشکلات داخلی و تحریم‌ها دیگر اتوبوسی را تولید نکرد و به عبارتی دچار ورشکستگی شد. این اتوبوس را از هر نظر می‌توان پیشرفته‌ترین و مجهزترین اتوبوس ساخته شده در ایران دانست.

اتوبوس مان Lion's Coach R۰۷ ۴۴۰

در هر دو طرف اتوبوس Lion’s Coach R۰۷ ۴۴۰ دوربینی وجود دارد که تصویربرداری ۳۶۰ درجه در زمان واقعی را از دو نمایشگر فراهم می‌کند که به راحتی توسط راننده قابل مشاهده است و بنابراین نقطه کور را از بین می‌برد. در سال ۲۰۲۰ مان سیستم جدیدی را برای کمک به چرخش معرفی کرده است که حتی از درجه ایمنی بالاتری نیز اطمینان حاصل می‌کند. سیستم کمکی چرخش با سیگنال‌های هشدار فعال و سیستم تشخیص عابر پیاده، نمایشگر محدودیت سرعت و سیستم تشخیص خودکار علائم جاده در هنگام ایمنی استانداردهای جدیدی را برای یک اتوبوس تعیین می‌کنند. فن‌آوری جدید کمک فنرPCV سوپاپ راحتی Premium و پیکربندی بهینه شده خودرو، راحتی رانندگی، هندلینگ بهتر و ذخایر ایمنی بالاتر را فراهم می‌کند.

تمام این اقدامات فردی اتوبوس مان Lion’s Coach را به وسیله نقلیه‌ای فوق‌العاده جذاب، کارآمد و قابل اعتماد تبدیل کرده است. این ویژگی‌های ایمنی نوآورانه به یک شبکه دیجیتال متصل است و می‌تواند در طیف وسیعی از برنامه‌ها مورد استفاده قرار گیرد، و کار کاربران اتوبوس را ساده می‌کند.

نسل سوم MAN Lion’s Coach از زمان معرفی تاکنون جوایز مختلفی از جمله “جایزه بزرگ مربی” در Busworld ۲۰۱۷ و جایزه نوآوری Busplaner ۲۰۱۸ در گروه وسایل نقلیه ناوگان مسافربری و همچنین جایزه طراحی if در سال ۲۰۱۸ و در آخر جایزه اتوبوس سال ۲۰۲۰ را در کارنامه خود داراست. نسخه R۰۷ نسل سوم نیز بسیاری از آخرین فناوری‌های ایمنی و تجهیزاتی که نام بردیم را داراست و به همین دلیل از آن بعنوان مدرن‌ترین اتوبوس ایران نام بردیم.

موتور اتوبوس مان Lion’s Coach R۰۷ ۴۴۰ موتور LOH۴۰ D۲۰۶۶ است که شش سیلندر است و ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰۰ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می‌کند. استاندارد آلایندگی موتور یورو ۵ است. گیربکس نصب شده روی این اتوبوس ZF آلمان مدل تیپ ‌ماتیک است که اتوماتیک و بدون کلاچ بوده و ۱۲ دنده به جلو و دو دنده به عقب دارد. این گیربکس مجهز به سیستم تعویض دنده اتومات و یا دستی است. همچنین این گیربکس مجهز به ریتاردر هیدرولیکی نیز می‌باشد. محور جلو طبق‌دار مستقل و همراه با محور عقب هر دو ساخت کارخانه مان آلمان است. سیستم تعلیق در محور جلو طبق‌دار مستقل با هوای فشرده و یک بالشتک و یک کمک فنر است. محور عقب دو بالشتک و دو کمک فنر همراه با کنترل ارتفاع الکترونیکی ECAS دارد. همچنین محور جلو و محور عقب دارای قابلیت تنظیم اتوماتیک و دستی هستند. از سیستم ترمز بکار رفته روی این اتوبوس می‌توان به سیستم EBS که شامل ABS یا ترمز ضد قفل،TCS یا سیستم ترمز ضد لغزش است و تمامی چرخ‌ها دیسکی بوده و دارای نشانگر خوردگی لنت است.

اتوبوس مان Lion's Coach R۰۷ ۴۴۰

اتوبوس مان Lion’s Coach R۰۷ ۴۴۰ دارای امکاناتی نظیر کولر با قابلیت تنظیم دمای اتومات و دستی و همچنین مجهز به یونیت مجزا برای راننده و مکان استراحت خواب راننده، بخاری درجا با قابلیت برنامه‌ریزی، قهوه جوش، یخجال داخل داشبورد، آینه‌ها برقی مجهز به گرم‌کن، آفتابگیر برقی، سانروف برقی، سیستم صوتی تصویری مجهز به اتصال با USB،AUX و بلوتوث و همچنین همراه با دو عدد ال سی دی ۱۹ اینچی و قابلیت نصب مانیتور پشت صندلی‌ها می باشد.

نکته جالب دیگر این است که این اتوبوس اولین اتوبوسی است در ایران که تست واژگونی R۶۶ را از شرکت SGS سویس دارا است. و آخرین نکته صندلی‌های ISIR آلمان است که از بهترین نوع صندلی‌ها از لحاظ آسایش و نرمی هستند و در اتوبوس‌های دیگر نیز این مدل صندلی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.